ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعرفه الیت در مشهد از اواسط هفته جاری افزایش می‌یابد (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۸۹۴۳
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
تعرفه الیت در مشهد از اواسط هفته جاری افزایش می‌یابد (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲)
مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد از اعمال افزایش تعرفه الیت از اواسط هفته جاری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلال‌الدین حسینی واعظ در خصوص افزایش تعرفه‌های الیت اظهار کرد: بیان می‌کنند که افزایش تعرفه پارک حاشیه‌ای از دیروز اعمال شده است؛ در حالی که هنوز اعمال تعرفه‌های جدید را در سامانه انجام ندادیم، صرفا تعرفه‌ها با برچسب روی تابلو‌ها تغییر کرده و هدف این بوده که به همین نحو اطلاع‌رسانی شود؛ بعد اطلاع‌رسانی عمومی کنیم و در نهایت این افزایش تعرفه اتفاق بیفتد.

وی افزود: ما در بازه ۲ سه روزه قصد اطلاع‌رسانی بیشتر داشتیم. طبیعی است که باید تابلو‌ها را اصلاح کنیم، زیرا مهم‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی ما همین چند هزار تابلو در حاشیه معابر هستند که البته هنوز افزایش تعرفه اعمال نشده و اواسط هفته اعمال خواهد شد.

حسینی واعظ بیان کرد: این تعرفه مصوب شورا بوده و فرمانداری نیز آن را تایید کرده است. ما حدود چهار سال با تعرفه‌های چهار سال گذشته خدمات‌رسانی می‌کردیم که با تورم شکل گرفته، تعرفه، بازدارندگی خود را از دست می‌دهد. ما نظام تعرفه‌گذاری را اصلاح کردیم. تعرفه برای این افزایش یافته که شهروندان رفتار ترافیکی خود را بهبود دهند.

مدیر عامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: با این وجود مشوق‌ها و تخفیفاتی نیز در نظر گرفتیم. در صورتی که شهروندان خوداظهاری پارک حاشیه‌ای را در اپلیکیشن شهر من انجام دهند تعرفه آن‌ها تا ۱۰ ساعت اول رایگان و بعد از ۱۰ ساعت با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه خواهد شد. این کار به منظور شهروندسپاری انجام شده است. ۳۵ درصد تخفیف برای پلاک‌های با شارژ مثبت یا خوش‌حسابی و تا ۲۰ درصد تخفیف برای پرداخت الکترونیکی و شارژ آنلاین نیز در نظر گرفته شده است. این مشوق‌ها کمک می‌کنند بهای پرداختی شهروند به شدت کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای تعرفه‌‎گذاری ما شاخص‌های مورد تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان بوده و تمام روند‌های قانونی خود را طی کرده است. قانون در خصوص ۱۰ درصد تعرفه پایه در نیم ساعت اول اصلاح شده تا بازدارندگی را برای افزایش عدالت پارک حاشیه بیشتر کنیم. بیش از ۹۰ درصد توقف مردم به زیر ۱۰ ساعت رسیده و اگر شهروندان در اپلیکیشن شهر من خوداظهاری کنند به راحتی می‌توانند هزینه پارک خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

حسینی واعظ اضافه کرد: یکی از موارد اثرگذاری این طرح این بوده که در سال ۸۸، ۸۹ حدود ۲۵ درصد مردم زیر نیم ساعت پارک می‌کردند که در سال ۱۴۰۱ به ۷۵ درصد رسیده است. ما باید سیاست‌های خود در حوزه خودرویی و توقف خودرو در معابر را بازدارنده کنیم تا مردم به استفاده از حمل‎‌ونقل عمومی تشویق شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که برخی میزان افزایش تعرفه الیت را ۲۸۰ درصد عنوان می‌کنند آیا این موضوع را تایید می‌کنید یا خیر، گفت: ما در ۴ سال گذشته افزایش تعرفه نداشتیم. سال گذشته تعرفه‌ای را با مبلغ ۲۹۰۰ تومان به تصویب رساندیم، اما قانون جدیدی تعیین شد و ما را ملزم کرد مطابق با شاخص‌گذاری مصوب شورای همتا تعرفه‌گذاری کنیم، بنابراین تعرفه سال قبل را اعمال نکردیم که اگر اعمال می‌شد امسال تنها ۲۵ درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه بنای ما اطلاع رسانی بوده و تعرفه‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری و شورای شهر از اسفند ماه درج شده است، عنوان کرد: تعرفه‌‎های مصوب شده در اتاق دربسته نبوده بلکه در جلسه علنی شوای شهر به تصویب رسیده و کار کارشناسی روی آن انجام شده است. شورای هماهنگی ترافیک استان ۱۰ جلسه در کارگروه‌های کارشناسی و ۲ جلسه کمیته فنی داشته و شاخص‌ها در جلسه شورای همتا تصویب و مبنای تعرفه‌گذاری شده است.

حسینی واعظ با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص اخذ پروانه پارکینگ از اتحادیه تصریح کرد: در قانون درآمد پایدار و دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور که شهرداری‌ها را مکلف کرد تمام بهای خدمات خود را مصوب کنند، موضوع تعرفه‌گذاری در خصوص پارکینگ عمومی نیز مطرح و به ما این اختیار داده شده که در حوزه پارکینگ عمومی فعالیت کنیم و مرجع تصویب تعرفه نیز شورای شهر و هیئت تطبیق فرمانداری باشد. این موضوع شفاف شده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده از تغییر قیمت‌های درج شده روی تابلوی پارک‌های حاشیه‌ای هزینه توقف برای هر نیم ساعت ۳۶۲۵ تومان بوده که نیم ساعت اول ۱۰ درصد نیم ساعت پایه محاسبه می‌شود و از نیم ساعت سوم به بعد ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->